احمدی‌نژاد در گفتگوی زنده:
یـــاس کبــــــــــــــــود
وبلاک شخصی جـــــــواد همتی
درباره وبلاگ


دستم بوی گل می داد مرا به حکم چیدن گل محکوم کردند نگفتند که شاید گلی کاشته باشم !!!
آخرین مطالب
نويسندگان

رئیس قوه مجریه درباره موضوعات  دیگر گزارش خود گفت: سطح سوم این گزارش‌ها مربوط به دستاوردهای دولت در مناسبات داخلی و خارجی و آثار آن خواهد بود که این گزارش را یکشنبه آینده در جمع مدیران صدا و سیما تشریح خواهم کرد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: گزارش‌های بعدی را در جلسه کارگزاران نظام در محضر مقام معظم رهبری که گزارشی تفصیلی در 50 سرفصل خواهد بود و همچنین گزارشی از فهرست اولین اقداماتی که برای اولین بار در تاریخ انقلاب در این دولت انجام شده است را خدمت مردم ارائه خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چطور به فکر کاندیداتوری در انتخابات افتادید، گفت: بنده قبل از شهرداری در بخش‌های گوناگون و از ابتدای انقلاب در خدمت مردم بوده‌ام و در سطوح مختلف انقلاب حضور داشتم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در بخش‌های مختلف مدیریتی و سیاسی سابقه داشتم افزود: با توجه به مسئولیت‌هایم در طول این مدت با توانمندی‌های کشور از نزدیک آشنا شدم و معتقد بودم ظرفیت‌های انسانی، جغرافیایی و مادی ایران بی‌نظیر است.

وی تأکید کرد: ملت ایران می‌تواند بی‌نظیر و برای دیگر کشورها الگو باشد و بنده باور داشته و دارم مأموریت‌های تاریخی بر دوش ملت ایران برای حرکت به سوی قله‌های کمال انسانی است.

احمدی‌نژاد یاد آور شد: معتقد بوده و هستم که ملتی با این شایستگی می‌تواند بهتر اداره شود و با توجه به سرفصل‌هایی که عنوان کردم احساس تکلیف کرده تصمیم گرفتم و وارد عرصه شدم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آن زمان چه مقدار شرایط برای حضور شما در عرصه انتخابات فراهم بود و اینکه جناح‌ها و قدرت‌های سیاسی از شما حمایت می‌کردند یا خیر گفت: این موضوع باید در دو سطح بررسی شود، ابتدا اینکه عده زیادی باور کرده بودند که اداره کشور تنها دست گروه‌های سیاسی است؛ احزاب و جناح‌ها هم رابطه خوبی با من نداشتند و بنده هم با آنها رابطه خوبی نداشتم؛ آنها کاندیداهای خود را داشتند، لذا هیچ گروه و جریانی در انتخابات از من حمایت نکرد.

رئیس دولت تأکید کرد: معتقد بودم رئیس جمهور نباید وامدار هیچ گروه و جناحی باشد، زیرا وامدار بودن به گروه‎ها و جناح‎ها انسان را محدود می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آن چیزی که در آن زمان در ملت مشاهده کردیم این بود که ملت خود را محصور در جناح‌های سیاسی نمی‌داند، زیرا ملت یک اقیانوس و جناح‌ها مانند یک ظرف هستند و هیچ ظرفی هرقدر بزرگ، ظرفیت اقیانوس را ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وقتی تصمیم جدی برای حضور در انتخابات گرفتید چند درصد مطمئن بودید که رئیس جمهور می‌شوید،تصریح کرد: صد در صد مطمئن بودم و از چند ماه قبل می‌دانستم؛ ولی اعلام نکردم و روز23 اردیبهشت که برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم، اعلام کردم و برای آن هم دلیل داشتم.

رئیس جمهور با اشاره به مهمترین قول‌ها و برنامه‌های دولت در سال 84 گفت: ما در آن زمان یک برنامه 5 محوری داشتیم و یک قول به مردم دادیم.

وی افزود: برنامه‌های ما شامل سرفصل‌هایی چون برقراری عدالت، خدمت‌رسانی، توسعه مهرورزی، پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور و بازگشت دولت به مردم بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما در آن زمان تنها یک قول دادیم، یادآورشد: به مردم قول دادیم که دولت تمام توان خود را برای تحقق برنامه‌های عنوان شده به کار می‌گیرد و ملت هم بزرگواری کردند و فرزند کوچک خود را به خادمی خود انتخاب کردند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که همه دولت‌ها برای خود عنوان خاصی داشتند و شما نیز عدالت محوری را انتخاب کردید، آیا فکر می‌کنید امروز جامعه عدالت بهتری را به نسبت سال 84 دارد، تصریح کرد: عدالت موضوع بسیار مهمی است و تمام پیامبران الهی برای سعادت انسان آمده بودند که آنان را ابتدا دعوت به توحید می‌کردم و بعد از آن دعوت به عدالت بوده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عدالت یعنی فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد و شکوفایی استعداد انسان افزود: انسان می‌تواند تجلی خدا شود، زیرا تمام این استعدادها همچون حکمت، مهربانی در شرایطی که عدالت باشد شکوفا می‎شود.

وی تصریح کرد: شکوفایی استعداد انسان در بستر عدالت فراهم می‎شود و تا زمانیکه عدالت نباشد فرصتی برای رشد به وجود نمی‌آید.

رئیس جمهور با بیان اینکه حد پرواز انسان همیشه بالاتر از آرزوهایش است، خاطرنشان کرد: مگر چند میلیارد انسان فرصت می‌کنند تا به آرزوهای خود برسند. خدا ما را خلق نکرده که همواره در بدبختی باشیم، بلکه خلق کرده با به خود بایندیشیم و عظمت‌های او را درک کنیم و عشق و محبت، صلح و فداکاری در سایه عدالت میسر می‌شود.

 

احمدی نژاد افزود: عدالت به معنای این است که فرصتها عادلانه توزیع شود، یک دولت هم منابع و فرصتی دارد برای اینکه نگاه و حتی محبتش را عادلانه توزیع کند و ما در محدوده دولت تلاش کردیم تا به عدالت برسیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: تقریبا از همه مناطق برای تصمیم‌گیری در دولت هستند و ما بسیاری از اختیارات را به استان‌ها دادیم که در گام اول عدالت اقتصادی و اجتماعی را برقرار کنیم.

 

وی اظهار داشت: دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط مستقر شد، عراق و افغانستان در اشغال بود و دولت آمریکا نیز هر روز تهدید می‌‎کرد، بحران اقتصاد جهانی، رشد منفی بسیاری از کشورها، تورم جهانی و شرایط سخت داخلی و فشارهای سنگینی وجود داشت که کار را سخت میکرد.

 

رئیس دولت با بیان اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه و یک طرفه و چگونگی روند هسته‌ای نیز مزید بر علت بود، گفت: البته من مدتی است که در موضوع هسته‌ای دخالتی ندارم، اما تحریمها شرایط سختی را ایجاد کرد.

 

احمدی‌نژاد بیان داشت: ما معتقد بودیم باید نتیجه کار دولت به مردم برگردد و موجب توانمند کردن مردم از لحاظ رفاهی، علمی و توانمندی‌های شخصی شود، ما برنامه‌های زیادی را برای نزدیک شدن به عدالت انجام دادیم که البته به صورت علمی در صدا و سیما توضیح خواهیم داد، به هر حال با توجه به سیستم‌های سرمایه‌داری و مارکسیستی ما باید تصمیم می‌گرفتیم که چه باید کنیم.

 

رئیس جمهور افزود: اولین کار، توزیع سهام عدالت بود، قبلا بنگاه‌ها به افراد برخوردارتر واگذار می‌شد، دولت آمد و گفت سهام عدالت از سرمایه‌های ملت است و همه مردم و حتی از آنچه لب مرز است و برداشت شده، باید به همه داده شود.

 

وی اظهار داشت: سهام عدالت تبدیل به قانون شد و در 6 دهک تقسیم شد که با جمعیت الان 5/40 میلیون نفر سهام به نام آنها شده و 8 میلیون نفر دیگر هم در راه هستند که تا پایان این دولت به آنها داده می‌شود.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: این افراد شامل کارگران روزمزد، حقوق بگیران ثابت، روستاییان، افراد تحت پوشش نهادها، بازنشستگان و غیره هستند.

 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دو دهک از این 8 دهک که ضعیف‌تر هستند که یک میلیون تومان سهام مجانی به هر عضو خانواده داده شد و بقیه نیز باید آن یک میلیون تومان را به صورت اقساط 10 ساله برگردانند، البته ابتدا قرار بود که این اقساط از سود سهام‌ها کم شود ولی بعد مصوبه‌ای آمد که سود دادن‌ها تا پرداخت کامل اقساط قطع شود، البته به طور کلی 1384 میلیارد تومان سود عمدتا به درآمد دهکی یک و دو اختصاص یافت.

 

رئیس جمهور افزود: کار بعدی، سهام ترجیحی به کارگران بود که 40 درصد از بنگاه‌های بزرگ و 5 درصد هم سهام ترجیحی کارگران مجموعا 1241 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت.

 

وی اظهار داشت: کار دیگر دولت که در راستای عدالت انجام شد، هدفمندی یارانه‌ها بود که یکی از عوامل تبعیض بود و بسیاری از همین کنار همین یارانه‌ها ثروتمند شده بودند، چرا که انرژی را یارانه‌ای دریافت می‌کردند و به صورت آزاد می‌فروختند؛ هدفمندی یارانه‌ها علاوه بر اصلاح ساختار و بهره‌وری، اجرای عدالت را نیز به دنبال داشت و بین کسی که 5 لیتر و 5 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کرد فرق بود و ما گفتیم کسی که مصرف نمی‌کند یارانه آن را بگیرد و این را به طور یکنواخت توزیع کردیم و فکر کردیم به عدالت نزدیک‌تر است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: کار دیگر این دولت توزیع منابع قرض‌الحسنه بود، طبقات درآمدی پایین در سال 84 9/59 درصد منابع داشتند که به قرض الحسنه بر می‌گشت و الان 96 درصد شده است، 5/4 وام ازدواج گرفتند که بیش از 11 هزار میلیارد تومان شده و بیش از این مقدار نیز قرض الحسنه کارهای ضروری بود و مشاغل خانگی نیز ایجاد شد که 64 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت.

 

وی افزود: کار دیگر، طرح بنگاه‌های کوچک بود که 9 درصد، تسهیلات بانکی داشت تا افراد بتوانند دستگاهی بخرند یا کارگاه کوچکی تاسیس کنند و یا اینکه خودرویی خریداری کرده و در سیستم حمل و نقل فعالیت اقتصادی داشته باشند و 30 هزار میلیارد تومان نیز برای بنگاه‌های کوچک، یارانهای پرداخت شد که یک میلیون و 200 هزار شغل ثابت ایجاد شد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین مسکن مهر در شهرها و روستاها ایجاد شد که بیش از 34 هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داد که همه اینها قرض الحسنه و برای طبقات پایین بود، خیلی‌ها آرزو می‌کردند و نمی‌توانستند صاحب خانه شوند اما الان صاحب خانه شده‌اند.

 

 

احمدی‌نژاد گفت: همچنین الان اکثر استان‌های کشور صنعتی شده‌اند، ما توزیع فولاد، توزیع خودروها و غیره را به اکثر استان‌ها برده‌ایم، امروز استان‌هایی مانند هرمزگان، بوشهر، همدان، کرمانشاه و کردستان صنعتی شده‌اند و حتی استان‌هایی مانند گیلان، مازندران و گلستان که قبلا صنعتی شدن در آنها ممنوع بود، امروز دارای صنایع سازگار با کشاورزی و محیط زیست شدند.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: کار دیگر دولت توسعه مراکز آموزش عالی بود که برای رشد استعدادهاست و الان شهرستانی نداریم که این مراکز را نداشته باشد و تعداد دانشجویان دو برابر شد.

 

وی افزود: دولت آمایش سرزمینی را به طور عینی انجام داد و در مناطق مختلف به اجرا در آورد، رئیس جمهور و وزرا به شهرستان‌ها و روستاها سفر کردند.

 

احمدی‌نژاد گفت: در این دولت حقوق بازنشستگان و کارمندان افزایش یافت و درباره کشاورزان نیز که ابتدا گندم آنها خریده می‌شد و پول آن بعدها پرداخت می شد این امر اصلاح شد و پول آنها به موقع پرداخت شد، در این دولت حتی برخی از بدهی‌هایی از سال 72 به کشاورزان داشت را پرداختیم و الان به صورت چند روزه پول خرید گندم را به کشاورزان می‌دهیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: رقمی را در بودجه کشور با عنوان توازن آوردیم که خلاء ها را در مناطق محروم پر کند و بیمه همگانی حوادثی چون زلزله‌ها و سیل‌ها در مناطق محروم بیشتر بود و این شاید برای اولین بار بود که ما بعد از حادثه مهاجر نداشتیم و رکورد آن هم در آذربایجان بود که سه ماهه بازسازی شد، البته بعضی‌ها که مطمئن نبودند همچنان در حال بازسازی هستند.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به برقراری سیستم مکاتبات مردمی در دولت اظهار داشت: باید کسی حرف مردم را بشنود، تا به حال 38 میلیون نامه و پیام به نهاد ریاست جمهوری داده شده که به 73 درصد آن پاسخ مثبت داده شده و 7 درصد نیز پاسخ منفی که مشکل قانونی داشته و 11 درصد آنها نیز مشخصات نداشته اند و اسم و آدرس نداشته اند و یک مقدار دیگر هم باقی مانده که در دست بررسی است.

 

رئیس جمهور افزود: همچنین درباره عمران روستایی ارقام و آمار که در آن بسیار بالاست و تعداد روستاهایی که گاز دارند از 2 هزار به 22 هزار روستا رسیده و همچنین بهسازی روستاها و آسفالت روستایی نیز انجام شد.

 

وی اظهار داشت: چون فرصتی فراهم شد دولت تمرکززدایی نیز کرد، لذا اختیارات را به استان ها بردیم و منابع را در اختیارشان گذاشتیم تا خودشان بهتر استفاده کنند.

 

رئیس دولت تصریح کرد: پیگیری معوقات بانکی از دیگر کارهای دولت بود که از آن طرف قرض الحسنه‌ها را که حمایت کردیم از این طرف نیز معوقات بانکی را نیز پیگیری کردیم، البته در بخش مسکن و کشاورزی این معوقات رقمی نمی‌شود اما عمده معوقات به درآمدهای بالا و تولیدکننده ها اختصاص دارد که در بخش تجارت رفته و کالای خود را نیز فروخته‌اند اما وام را برنگرداندند که ما گفتیم باید برگردانید، البته مصوب کرده اند و دست ما را بسته‌اند تا دولت از برگرداندن آنها محدود شود.

 

احمدینژاد درباره معوقات بانکی نیز گفت: اینکه گزارش شده از 75 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی چیزی حدود 50 هزار میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دولتی به بانک‌هاست درست نیست، چرا که بدهی‌های شرکت‌های دولتی جزو معوقات نیست.

 

وی تصریح کرد: عمده معوقات بانکی متعلق به بخش خصوصی و بخش تجارت است.

 

رئیس دولت دهم اظهار داشت: فاصله طبقاتی در این دولت کاهش پیدا کرده است به طوریکه نسبت هزینه 10 درصد بالاترین درآمد کشور به 10 درصد پایینترین درآمد کشور در سال 84، 94/13 برابر بوده است که اکنون 91/9 شده است، هر چند برای اولین بار این نسبت به زیر 10 رسیده است اما به طور مطلوب باید به 5 و حتی زیر آن نیز برسد.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: این نسبت هزینه در روستاها از 74/12 به 81/8 رسیده است و این اتفاق بزرگی است و نشان دهنده حرکت به سمت عدالت است.

 

وی با اشاره به کاهش ضریب جینی تصریح کرد: ضریب جینی در شهرها در سال 84 از 4023/0 به 3575/0 در سال 91 رسیده است و در روستاها نیز به 335/0 رسیده است و در واقع هدف برنامه محقق شده است.

 

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر ایجاد شده ضریب جینی را افزایش داده است در حالیکه این برداشت اشتباه است چرا که هدفمندی یارانه‌ها کارهایی که در روستاها انجام شد و درآمدهای کشاورزی ضریب جینی را کاهش داده است.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه درآمد، سواد و سلامت جزو شاخصه توسعه انسانی است گفت: شاخص توسعه انسانی ایران در طبقه جهانی از رتبه 94 به 76 رسیده است که در واقع ما از سطح متوسط به سطح بالا حرکت کرده‌ایم و با یک قدم دیگر به سطح توسعه انسانی خیلی بالا خواهیم رسید.

 

احمدی‏نژاد در ادامه افزود: همانطور که ضریب جینی کاهش، نسبت هزینه دهک درآمدی بالا به پایین کاهش پیدا کرده درآمد سرانه نیز جهش پیدا کرده است در واقع رفاه عمومی بالا رفته است.

 

وی ادامه داد: حرکت به سمت عدالت، احساس امید و خودباوری در ملت ایران به وجود آورده به طوریکه یک بچه مدرسه‌ای روستایی به این باور رسیده است که می‏تواند به بالاترین مقامات کشور برسد و این باور دیگر جزو آرزوهای خیالی نیست.

 

رئیس جمهور ایران ادامه داد: دولت همه جا حضور دارد و هیچ جای کشور خالی از حضور دولت نیست و همه دولت را در کنار و پشتیبان خود میدانند که همین حس یک قدم به سمت عدالت است، هر چند اصل عدالت را خود عدالت اصلی باید بیاید و پیاده کند.

 

احمدی‏نژاد ادامه داد: مسئولین را ملت انتخاب کرده و اداره کشور و خدمتگذاری را به آنها سپردهاند لذا حس خدمت‏رسانی باید در آنها وجود داشته باشد، چرا که آنها این حق را از خود نداشته‏اند بلکه ملت این حق را به آنها بخشیده است.

 

وی افزود: عدهای وقتی در مناسب وارد می‏شوند حس برتری و حاکم بر مردم دارند که این حس باید معکوس شود چرا که مردم حاکمند و مسئولین خادم.

 

احمدی نژاد ادامه داد: وقتی مسئولی حس بالاتری و برتری نسبت به مردم داشته باشد با برداشتن یک قدم حس طلب‏کاری از مردم دارد اما وقتی حس خدمتگذاری میکند حتی اگر صد قدم برداشت باز خود را بدهکار می‌داند.

 

وی اظهار داشت: این دولت توانسته در برانگیختن حس و باور خدمتگذاری تا حدود زیادی موثر باشد، ما نوکر مردم هستیم و این توهین نیست بلکه افتخار است چرا که هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به ملت ایران نیست.

 

وی افزود: ما توانستیم روحیه خدمت‏گذاری را به ساختار اداری کشور برگردانیم و با این حس درها باز شده و ارتباطات برقرار شد.

 

رئیس جمهور ایران ادامه داد: دولت با خدماتش برای مردم تعریف شد نه با تبلیغات، ماشینگران و اتاقهای پرزرق و برقش.

 

احمدی نژاد ادامه داد: وقتی احساس خدمت‏گذاری باشد دغدغه مردم و دولت یکی می‌شود و غم و شادی مردم و دولت یکسان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این دولت پاک بوده و با تمام وجود در خدمت مردم بوده است بطوریکه گاهی به خاطر فشار کار شرمنده همکارانی می شدیم که شبانه روز در حال خدمت بودند.

 

وی ادامه داد: ما به مردم بدهکاریم آنها این فرصت را در اختیار ما قرار دادند و باید بدانیم که در این فرصت نباید چیزی برای خودمان برداریم.

 

احمدی نژاد گفت: درآمدهای نفتی در کشور زیاد نشده است چرا که قیمت به طور واقعی در اقتصاد ما بالا نرفته است بلکه این افزایش به خاطر سقوط ارزش دلار بوده است.

 

وی ادامه داد: با این درآمد نفتی نمیتوان در بازارهای جهانی کالاهای بیشتری خرید چرا که ما ارز بیشتری مصرف کردیم اما واردات کالا به لحاظ وزن اضافه شده است.

 

احمدی‌نژاد با ذکر مواردی در ارتباط با بحث خدمات رسانی مردم اظهار داشت: یکی از زیرساختهای ضروری برای کشور ایجاد راهها، آزادراه‏ها و بزرگراهها است که در طول دولت قبل یعنی از سال 57 تا 84 تعداد آزادراه‏ها و بزرگراهها حدود 6 هزار کیلومتر بوده و این رقم در این دولت به 1570 کیلومتر یعنی نزدیک 3 برابر رسیده است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: تولید مسکن روستایی از سال 76 تا 84 از 27 هزار مسکن به یک میلیون و 700 هزار یعنی حدود 5/13 برابر رسیده است، همین طور تولید مسکن شهری 5/2 برابر شده است و این در حالیست که برخی از افراد چون نمیتوانند این مهم را باور کنند آن را تکذیب میکنند.

 

وی تصریح کرد: به دلیل زیاد بودن تلفات جادهای یک اورژانس جادهای با هماهنگی بهداشت و درمان، هلالاحمر و نیروی انتظامی ایجاد کرده‏ایم که در نتیجه آن تعداد تلفات جادهای ما به کمتر از 19 هزار رسیده است.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه 4 برابر کل قبل از این دولت، شبکه‏های آبیاری و آبیاریهای تحت فشار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: آبرسانی به شهرها و روستاها، فاضلاب‌های شهری راه‌اندازی شده است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: در ارتباط با خدمات رسانی به مردم نیز می‌توان از سازماندهی دولت الکترونیک، صندوق مهر امام‌رضا(ع)، تلفن و ارتباطات، بانک قرض الحسنه، ایجاد ورزشگاهها و گازرسانی به 2 هزار روستا نام برد.

 

وی ادامه داد: به طور کلی در هر بخشی در سختترین شرایط خدمات دولت چند برابر شده است.

 

احمدی نژاد در ارتباط با مهرورزی در بین مسئولان و مدیران اظهار داشت: مهرورزی از باورهای اعتقادی و دینی ما است و ما معتقدیم روابط انسانها با هم، باید براساس مهرورزی صورت بگیرد چرا که کاملترین جامعه جامعه‌ای است که روابط مردم در آن براساس محبت استوار شود.

 

وی ادامه داد: مهرورزی و محبت از عدالت بالاتر بوده به دلیل اینکه افراد به خاطر محبت نسبت به یکدیگر از حق خود می‌گذرند و فداکاری میکنند.

 

احمدی نژاد تصریح کرد: مهرورزی یعنی بین دولت و مردم فاصلهای نباشد بنابراین رسیدگی به ایثارگران، محرومین و زندانیان از نشانه‌های مهرورزی است.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: مهرورزی یکی از معیارهای ما برای انتخاب مسئولان و مدیران بوده بنابراین مسئولانی که مردم را دوست نداشته و به آنها گرایش نداشته باشند در دولت من کنار گذاشته میشوند.

 

 

احمدی‌نژاد با اشاره به دشمنی‌های برخی افراد با این دولت گفت: یادم نمیآید تاکنون بد کسی را خواسته باشم حتی بد دشمنان خودم را چرا که دوست داریم دشمنان خدا و بشریت نیز هدایت شوند و یا اینکه اصلا نباشند.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: احترام به انسانها و آزادی آنان و بالاترین حد آزادی به انسانها در این دولت بوده است.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ کس با انتقاد به این دولت نگرانی در دلش به وجود نیامد تصریح کرد: کسی نیست که به دلیل انتقاد به این دولت دچار تنبیه و تعقیب قرار گرفته باشد و کسی نمی‌تواند آن را اثبات کند.

 

رئیس جمهورخاطر نشان کرد: بالاترین حد از آزادی را در این دولت ایجاد کردیم که بعضا به همین دلیل افترا و توهین افزایش پیدا کرد که ما آن را هم تحمل کردیم.

 

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه دولت همواره سعی داشته است در تمام تصمیم گیریها، خود را به جای مردم بگذارد گفت: دولت هیچ سندی را علیه حقوق ملت امضا نکرده است و هیچ کس غیر از این را نمی‌تواند بیان کند.

 

احمدی نژاد با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانهها در دولت خود گفت: دولت ما هدفمندی را اجرا کرد زیرا قبلا ریاضت اقتصادی در کشور حاکم بود و این دولت با هدفمندی یارانه‏ها مردم و اقشار کم درآمد را نسبت به گذشته قویتر کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول چند سال اخیر فشارهای زیادی به دولت وارد شده اظهار داشت: یکی از فشارهای سنگین به ما این بوده است که چرا به مردم پول داده‏ایم زیرا آنها تمام مشکلات اقتصادی جهان و تحریم‏ها را بر گردن ما میاندازند.

 

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: دولت طبق سوگندنامه خود همواره وفادار بوده و دولت تا آخرین توان خود در مقابل دشمنان ایستادگی کرده است.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه ادعا نمیکنیم در دولت و در تصویب لوایح کسی تصمیمی نادرست گرفته است، اما نیت‌ها این نبوده است افزود: تعداد روزنامه‌های مخالف دولت چند برابر روزنامههای طرفدار دولت هستند و ما در هیچ زمان تلاش نکردیم از پول بیت المال روزنامه‌ای طرفدار دولت راه بیندازیم.

 

وی با اشاره به کمک‌های دولت به روزنامه‌ها گفت: روزنامه‏های مخالف دولت همواره پول و کمک بیشتری را دریافت کرده‏اند و اتفاقا روزنامهای که تندترین اتهام را به ما میزند بیشترین کمک را از دولت دریافت کرده است.

 

وی با اشاره به بسته شدن یک روزنامه در هنگامیکه در سفر خارجی به سر می‌‍برد اظهار داشت: هنگامیکه از آن سفر برگشتم وزیر خود را به دلیل رأیی که برای بسته شدن آن روزنامه داده بود توبیخ کردم زیرا او تنها یک نفر از هفت نفر هیئت تصمیم گیرنده در زمینه توقیف آن روزنامه بود، فلذا به او گفتم حالا وقتی که یک روزنامه در اثر انتشار یک شعر طنز یا کاریکاتور نباید بسته شود و تنها باید به آن تذکر می‌دادید.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات و مسایل جامعه بدون محبت و مهربانی حل نمی شود تأکید کرد: بعضیها وقتی درباره امام زمان حرف می زنند سخنان صهیونیست ها را بر زبان می آورند که می‌گویند وقتی امام زمان(عج) می‌آید شمشیر خود را بر می‌دارد و خون همه جا را فرا می‌گیرد و دنیا نابود می‌شود که تمام این سخن‌ها حرفهای صهیونیستهاست زیرا امام(ع) با محبت می‏آید و با مهربانی دنیا را فتح می‌کند، مگر پیامبر ما با شمشیر دنیا را فتح کرد؟

 

رئیس قوه مجریه با اشاره به حمایت تمام قد دولت از ایرانیان خارج از کشور تأکید کرد: دولت از تمام ایرانیان خارج از کشور به طور مطلق حمایت سیاسی و حقوقی داشته است.

 

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آتیه مهر اظهار داشت: در این طرح سعی داشته شده تا ساعت کاری پرستاران را به دلیل سختی کار کاهش دهیم و همچنین تصویب کردیم که میزان مرخصی کارمندان خانم در زمان بارداری به 9 ماه برسد و از طرفی در این برهه زمانی نیز به هر کدام از مردان نیز دو هفته مرخصی دادیم زیرا ما نمی‌خواهیم مانند ربات از انسان‌ها کار بکشیم.

 

احمدی نژاد با اشاره به مردمی بودن دولت دهم اظهار داشت: ما تنها دولتی هستیم که به تمام اجتماعات مردم وارد می شویم و خیلی راحت در میان مردم حاضر میشویم.

 

وی افزود: فکر می‌کنم این دولت فرهنگ دوست داشتن را دوباره در کشور احیا کرد زیرا این فرهنگ ایرانیان است.

 

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: هم اکنون کوچک‌ترین فاصله و بی‌اعتمادی میان دولت و ملت وجود ندارد زیرا وجود آن بسیار خطرناک است و خیلی‌ها را مأیوس میکند.

 

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: ما معتقدیم این دولت توانسته است تا حدود بسیار زیادی مهرورزی را نهادینه کند.

احمدی نژاد گفت: تبلیغات و سیاه نمایی علیه دولت صورت گرفته است و این عدالت توزیعی را امدادی و فقیرپروری نامیدند که حرف‌های ابتدایی است.

 

وی افزود: ما ادعا نداریم که عدالت را به صورت صد در صد اجرا کردیم و بسیاری از ناعدالتی‌‎ها نیز به خاطر همین افراد است که باید جبران کنیم. چرا که حضرت علی (ع) نیز بیت‌المال را توزیع می‌کردند و این فقیرپروری نیست و بلکه ما معتقدیم عدالت در عین توسعه کشور و افزایش درآمد، سرانه و ثروت کشور محقق میشود.

 

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌ها در کشور اظهار داشت: در همه عرصهها کار شده و هیچ بخشی نیست که عقب باشد، اقتصاد ایران از رده 24 به رده 18 بالا آمده و تراز و جایگاه ایران در دنیا و عشق به ایران بالاتر رفته است.

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه حرف‌های منفی و علی‌رغم رکود جهانی و فشارهای داخلی و شوک ارزی، تولید در ایران بیشتر شده است، در تولیدات اساسی ظرفیت تولید فولاد از 7/9 میلیون تن در سال 84 اکنون به 24 میلیون تن رسیده است و کارخانه و مواد اولیه و سوخت آن معلوم است و در این 8 سال بیش از 60 سال تولید فولاد در کشور کار شده است، البته دولت در تولید سرمایه گذاری نکرده اما رتبه تولید فولاد ایران از 22 به 15رسیده است.

 

احمدی نژاد گفت: ظرفیت سیمان در ابتدای سال 84، 33میلیون تن بوده است و الان بیش از 80 میلیون تن است و این یعنی تولید و پیشرفت که 12 میلیون تن نیز سیمان صادر می‌کنیم اما قبلا وارد می‌کردیم، همچنین سرمایه گذاری صنعتی از 21 میلیارد تن در سال 84 به 115 هزار میلیارد تومان رسیده است، در خودرو از تعداد 960 هزار اکنون تولید دو برابر شده است و به 2 میلیون خودرو رسیده است، در پتروشیمی از 2/18 میلیون تن به 57 میلیون تن رسیده یعنی بیش از سه برابر شده است.

 

وی افزود: تولید خودروی سواری از اول انقلاب تا سال 84، 6 میلیون بوده و از اول این دولت تاکنون به 10 میلیون رسیده است، همچنین صادرات کشور نقش جهشی داشته و نیز کشاورزی از 86 میلیون تن به 118 میلیون تن رسیده و 40 درصد افزایش یافته است و صنایع تبدیلی نیز از 8/6 میلیون تن به 24 میلیون تن افزایش یافته است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمینه علم و فناوری کل دانشجویان به دو برابر و دانش جویان به پنج برابر افزایش یافته است که از 5 هزار نفر در سال 84 به 24 هزار نفر رسیده است.

 

رئیس جمهور گفت: ما هستهای و فضایی شدیم و در نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در دنیا بالا رفتیم و از رتبه 32 به رتبه 20 رسیدیم و همچنین سرعت رشد علمی ما 11 برابر رشد متوسط دنیا بوده است.

 

احمدی نژاد افزود: در ورزش موفقیت‌های زیادی در المپیک و بازیهای آسیایی به دست آوردیم و والیبال ما که یک روز مطرح نبود اکنون به لیگ جهانی و پیروزی کسب می‌کند و در همه رشته‌ها جوانان ما احساس میکنند که میتوانند مدال المپیک به دست بیاورند.

 

وی اظهار داشت: در فرهنگ، انتشار کتاب‌ها در طول 27 سال 250 هزار بوده که در این دولت به 360 هزار افزایش یافته است، همچنین امید و آگاهی و خودباوری، احساس اعتماد به نفس ملی در بالاترین حد خود قرار دارد.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: علاوه بر اصلاحات ساختاری در بورس نیز رشد بسیار خوبی داشتیم که علامت رشد اقتصادی است و همچنین در سرمایه گذاری خارجی از سال 57 تا سال 84، 12 میلیارد و 920 میلیون دلار بوده که الان به 25 میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است که سرمایه گذاران خارجی سرمایه آورده اند و کارخانه پتروشیمی و غیره ساختهاند که اخیرا کارخانه دستمال کاغذی را با 200 میلیون یورو سرمایه خارجی افتتاح کردیم.

 

احمدی نژاد گفت: ذخایر ارزی ما در تاریخ بینظیر است و مجموع ذخایر ما با طلا بالای 100 میلیارد تومان و در صندوق توسعه ملی 50 میلیارد تومان است که هدیه این دولت به دولت‌های بعدی است.

 

وی افزود: در این دولت بدهی‌ها و تعهدات خارجی از 850/41 میلیارد دلار به 370/14 میلیارد دلار رسیده که این دولت این بدهیها را پاس کرده است و در زمینه بدهیهای داخلی شرکتها نیز از سال 57 تا 84 از بند (ب) ماده 26 قانون پولی بانکی کشور استفاده کرده و این بدهی‌ها را یک بار برای همیشه صاف کردیم.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: این عین قانون است که اگر در اثر افزایش نرخ ارز ما به التفاوت ایجاد شد ابتدا بدهی های دولت پرداخته می‌شود و مازاد بعد از آن به خزانه می‌رود، من تعجب میکنم که افرادی به این قضیه اعتراض می کنند، دو دولت قبلی نیز از این پولها برداشت کردهاند و بعد مازاد آن را به بانکها داده‌اند که این عین قانون است.

 

احمدی نژاد افزود: این افراد اولا با قانون مخالفت می کنند و ثانیا برای ما عادی شده که با هر کار خوبی مانند هدفمندی، مسکن مهر، قرض الحسنه و غیره مخالفت می کنند و معلوم نیست که منطق دینی و عقلانی این مخالفت‌ها چیست زیرا آنها از بدهی‌های 100 میلیاردی و 500 میلیاردی می‌گذرند اما با این موارد مخالفت میکنند.

 

رئیس جمهور گفت: این افراد مشخصا بگویند که کدام سیاست دولت موجب مشکلات شده است؟ آنها گفتند که ما بدهکارترین دولت تاریخ هستیم اما ما بدهی‌های دولت قبلی را تسویه کردیم و این دولت نسبت به دولتهای قبلی کمترین بدهی را دارد.

 

وی اظهار داشت: ارزی که از هزار تومان به 2 هزار تومان تبدیل شده متعلق به دولت است و باید به خزانه برود اما قبل از آن باید بدهی ها صاف شود، متأسفانه برخی تعریف نقدینگی را نمیدانند و افزایش دلار به 2500 تومان مطمئنا برای بانک مرکزی نسبت به قبل بهتر است که عملا ضدتورم است، اما این افراد همین طور می گویند این کارها غیرقانونی است، ما میپرسیم مخالف کدام قانون و کجای آن تورم زاست؟

 

احمدی نژاد گفت: طبق تصویب مجلس از ابتدای سال 92 ارز بانک مرکزی، ارز مبادلهای است و همچنین ما از قانون بودجه سال گذشته برای تنظیم بازار استفاده کرده‌ایم.

 

وی افزود: الان در چین پول داریم که به صورت فاینانس سرمایه گذاری کرده و 5/7 درصد آن را باید ریالی بدهیم و همچنین حق عضویت دولت در مجامع جهانی را نیز پرداخت کردهایم لذا هزینه دولت بعدی پایین آمده است.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: 26 هزار میلیارد تومان کالاهای اساسی را ذخیره کردهایم که به دولت بعدی تحویل میدهیم و 4 هزار میلیارد تومان آن با ارز 1226 بوده است.

 

وی گفت: همچنین برخی از شرکتهای پتروشیمی و نفت به صندوق هدفمندی بدهکار هستند و مهم این است که تراز آن مثبت است و با وجود تحریمها بدهی خارجی از ابتدای دولت تاکنون کاهش یافته است.

 

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا در این دولت وعده شما در سال 84 مبنی بر باز کردن حلقه بسته مدیریتی و باز گرداندن دولت به مردم اتفاق افتاده گفت: تا حد زیادی این اتفاق افتاد درها باز شد و نسل جدیدی از مدیران که هم از لحاظ تحصیلات بالاتر و هم جوانتر بودند وارد دولت شدند که آنها به جز مردم به کسی وامدار نیستند.

 

رئیس جمهور افزود: الان بین دولت و مردم فاصله‌ای نیست و با این همه تحریم و فشار روی مردم که از آن اطلاع دارم هیچ حرکتی علیه دولت انجام نشد اما قبلا اعتراضات شدیدی داشتیم.

 

وی اظهار داشت: مردم و دولت با هم هستند و دولت در همه جای کشور حضور دارد و بالاترین حد اعتماد به دولت است، البته انتقادات نیز هست و

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 224
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 241
بازدید ماه : 3289
بازدید کل : 280091
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1